Przejdź do głównej zawartości

Przygotuj swój organizm na jesień

Nadchodzi wietrzna pogoda, a dni są coraz chłodniejsze, dlatego dobrze jest odpowiednio przygotować do tego nasz organizm. Mamy dla Ciebie ogólne rady
i wskazówki, jak się odżywiać, zapobiegać chorobom i dbać o ogólne samopoczucie, aby móc w pełni cieszyć się tym pięknym okresem.

Klucz do zdrowia? Odpowiednia dieta!

Zacznijmy od prawidłowej diety, która jest podstawą zdrowego życia. Rano zafunduj swojemu ciału ciepłe śniadanie i kontynuuj obfitym obiadem i kolacją. Ważne jest, aby wszystkie niezbędne składniki odżywcze pochodziły głównie ze zbilansowanej diety, wzbogaconej również witaminami z owoców i warzyw.
W taką dietę łatwo wtedy włączyć suplementy i superżywność.

Pamiętaj również o aktywności fizycznej! W chłodniejsze dni popularne są zajęcia uprawiane na hali, grupowe sporty w salach gimnastycznych lub wizyty na siłowni. Wiele ćwiczeń można również wykonywać w zaciszu własnego domu: rozciągać się na macie do jogi, pracować z hantlami, skakać przez skakankę…

A jeśli nie przepadasz za sportem, wystarczy nawet krótki spacer, a endorfiny od razu pomogą Ci odpędzić zmęczony jesienny nastrój.

Choroby są bez szans

Jak wiadomo, jesień to czas wirusów i bakterii, więc skupmy się na profilaktyce. Szczególną popularnością cieszy się hartowanie. Zalecamy zwolnienie tempa
– zmęczenie jest w tym czasie naturalnym zjawiskiem.

Postaraj się ograniczyć suche i zimne pokarmy, dając pierwszeństwo słodkim
i kwaśnym
smakom. A co najważniejsze, przede wszystkim w owocach
i warzywach – witaminy. Imbir ma dobroczynny wpływ na wzmacnianie odporności dzięki witaminom C i E, herbata z dzikiej róży jest świetnym źródłem witaminy C, natomiast promienie słoneczne pomogą Ci uzupełnić witaminę D. Z kolei kurkuma sprawdza się w walce z drobnoustrojami.

Możliwości są niezliczone, co dotyczy również suplementów diety, herbatek
i tabletek musujących
, które pozwolą Ci spędzić jesień w zdrowiu i cudownej atmosferze.

Jak przeprowadzić jesienny detoks?

Lato to trudny okres dla naszego organizmu. Grillowanie, dieta urlopowa
i festiwalowa, siedzenie przy piwie lub winie przy pięknej pogodzie…
Na szczęście istnieje cała masa substancji do detoksykacji organizmu.

Indyjska roślina o nazwie psyllium pochłania nadmiar płynów, oczyszczając organizm ze szkodliwych substancji występujących w żołądku i jelitach podczas przemiany materii. Zioła, takie jak ostropest i przytulia, zadbają o oczyszczenie jelit, podobnie jak wiele innych mieszanek. Z kolei chlorella jest bogatym źródłem żelaza i witaminy B12, które łagodzą zmęczenie i wyczerpanie.

Ważne jest, aby chronić swoją mikroflorę jelitową, która przyczynia się do prawidłowego trawienia i ogólnej odporności organizmu. Ale oczywiście podstawą jest wysokiej jakości dieta bogata w antyoksydanty i błonnik, bez przetworzonej przemysłowo, przesłodzonej i zbyt słonej żywności, oraz picie dużo wody.

Przede wszystkim dobrze odpocznij

Cała energia została przeznaczona na letnie przygody, więc teraz zasługujesz na więcej spokoju. Wcześniejsze zmierzchy i kaprysy pogody czasami przynoszą lekką jesienną melancholię, ale nawet z nią można skutecznie walczyć.

Na przykład Duńczycy stosują specjalną technikę relaksacyjną, hygge, która polega na poszukiwaniu czegoś pięknego w każdej chwili. Jest to zrelaksowane podejście do życia, oparte na ograniczaniu światła i telefonów, spędzaniu więcej czasu z najbliższymi bez niepotrzebnych konfliktów oraz delektowaniu się smakołykami w rozsądnych ilościach. Według badań właśnie dlatego Duńczycy są jednym z najszczęśliwszych narodów na świecie – są mniej zestresowani i nie cierpią tak często na depresję. 

Postaraj się nieco zwolnić tempo w pracy, zaparz dobrą herbatę z BIO składników i zrelaksuj się podczas gorącej kąpieli w towarzystwie aromatycznych świec. Nie jedz zbyt późno wieczorem, co wspomoże Twój sen,
a w rezultacie pomoże prawidłowo doładować baterie.