Podczas powojennego baby boom w Niemczech, około 1956 roku, urodziły się nie tylko dzieci – narodziła się marka NUK. Karmienie piersią nie było wtedy modne, więc dzieci były powszechnie karmione butelką. Dentyści prof. dr Balters i dr Müller zauważyli, że w przeciwieństwie do dzieci karmionych piersią, często mają one wady wymowy i problemy z uzębieniem. Dlatego opracowali pierwszy asymetryczny smoczek w kształcie brodawki sutkowej matki, który nie utrudnia zdrowego rozwoju jamy ustnej dziecka.
Stopniowo asortyment marki poszerzył się o smoczki o anatomicznym kształcie, butelkę NUK z rozszerzaną szyjką i pierwszy jednorazowy smoczek. Do dziś nowe produkty są opracowywane we współpracy z ekspertami. O jakości produktów NUK świadczy również niemiecka prestiżowa nagroda „Marka Stulecia” w kategorii smoczków, którą firma zdobyła w 2016 roku.
Do popularnych akcesoriów dla niemowląt należą nie tylko wielokrotnie nagradzane smoczki NUK. Smoczki są nadal popularne ze względu na ich naturalny kształt, który nie szkodzi naturalnemu rozwojowi jamy ustnej niemowląt. Obecnie asortyment uzupełniają również podgrzewacze do pokarmu, laktatory i silikonowe foremki do mrożenia NUK. Wszystkie produkty są zawsze wykonane z myślą o potrzebach, zdrowiu i przyszłości najmłodszych.
cały tekst