Przejdź do głównej zawartości

Postanowienia noworoczne mogą być przyjemne. Spróbujemy w nich wytrwać razem

 

Już nowy rok, a wraz z nim postanowienia noworoczne. Każdy chyba doświadczył tego, jak trudno w nich wytrwać. Spróbujmy więc zrobić to razem. Kluczem do wytrwania w postanowieniach jest ustalenie takich, które mają sens i na których nam naprawdę zależy. Szansa, że je wykonamy jest wtedy większa. A jeśli się uda, mamy wtedy z tego więcej radości. 

 

Na początek mamy dla Ciebie kilka rad, jak ułatwić sobie sprawę:

  • podziel swoje postanowienie na mniejsze i łatwiejsze do zrealizowania kroki i nagradzaj się za ich ukończenie
  • zaangażuj swoje otoczenie (znajdź partnera,  kogoś z rodziny i motywujcie się wzajemnie, gdy zabraknie wam „paliwa”)
  • możesz zainspirować się cytatami motywacyjnymi, które do Ciebie przemawiają, a także możesz sięgnąć po literaturę motywacyjną 

Będę zdrowiej się odżywiać 

Po świętach, kiedy obdarowywaliśmy się nawzajem prezentami oraz zajadaliśmy się pysznościami, nadchodzi czas zadbania o swoją sylwetkę. Wystarczy, gdy do swojego codziennego jadłospisu dodasz zdrowsze warianty ulubionych dań i słodyczy. Zdrowe odżywianie nie musi przecież oznaczać od razu specjalnej diety. Wystarczy sięgnąć po  wysokiej jakości składniki, liofilizowane owoce lub superfoods. Tradycyjne masło możesz zamienić na wysokiej jakości Ghi lub wypróbować przepisy z naturalnymi słodzikami lub z mąką bezglutenową kokosową albo migdałową. Zawierają wiele korzystnych składników, nie pogarszają trawienia, a co więcej, dodają smaku. Twoje muffiny będą jeszcze lepsze, gdy dodasz porcję zdrowych orzeszków. 
 
W miesiącach zimowych wprowadź do swojej diety herbaty ziołowe lub sok z rokitnika. Wspiera on Twoją odporność i jednocześnie należy do najlepszych antyoksydantów.
 
Wskazówka! Postanowienie noworoczne może też stać się pasją. Na przykład możesz zapisać się na kurs zdrowego pieczenia lub gotowania i odkryć nowe smaki i połączenia zdrowych przepisów. 

Zacznę się ruszać i schudnę 

Jest wiele dróg, które prowadzą do wymarzonej sylwetki, ale najlepszą z nich jest uprawianie sportu i zdrowe odżywianie.
 
Wypróbuj sport, który Cię zawsze interesował i znajdź partnera! Zatłoczona siłownia czy domowe rowerki treningowe to nie jedyny sposób na rozpoczęcie ćwiczeń. Sport powinien być radością! Jeśli jestem graczem zespołowym, wypróbuj badmintona lub siatkówkę. Ćwiczyć możesz także w domu. Hitem ostatnich lat stała się joga i wzmacnianie mięśni dna miednicy. Wzmocnisz w ten sposób mięśnie w okolicach miednicy, ale także mięśnie brzucha i pośladków. Przyda Ci się na przykład mata balansująca  lub wałek, a jeśli chcesz, możesz dodać także gumy wzmacniające
 
A jeśli w nowy rok wkraczasz z impetem, zdecydowanie polecamy bezprzewodowe słuchawki do uszu, rękawice i ciepłą czapkę. To od Ciebie zależy, czy zakończysz dzień herbatą czy napojem wspierającym odchudzanie. 
 
Gdy wybierzesz odpowiedni sport, zobaczysz, że utrata kilogramów nie będzie już Twoją jedyną motywacją. Ruch stanie się dla Ciebie wytchnieniem po ciężkim dniu. 

Nauczę się odpoczywać 

Przez trudne wydarzenia ostatnich lat wydaje się, że zapomnieliśmy, jak się relaksować. A to takie proste! Wejdź do wanny, zapal świece i weź dobrą książkę. Właściwie jest to sposób na medytację. Jeśli wolisz tą klasyczną, włącz relaksującą muzykę, ugotuj herbatę i znajdź miejsce tylko dla siebie. Zalecamy również wyłączyć telefon i wypróbować informacyjny detoks. Czasem trzeba się uwolnić od bycia ciągle na telefon lub online. 

Aby czuć się wypoczętym, nie zapomnij o wystarczającym czasie snu. Przed snem raczej unikaj niebieskiego światła pochodzącego z ekranu telewizora, ponieważ ogranicza ono tworzenie hormonu snu - melatoniny. Jeśli jednak nie chcesz rezygnować ze swojego ulubionego serialu, możesz spróbować ziołowych preparatów i herbatek na spokojny sen. Pomiń jednak wieczorną kawę i alkohol, jeśli nie chcesz liczyć owiec do rana. Warto również przestrzegać harmonogramu snu. Kładzenie się do łóżka i wstawanie o tej samej porze to najlepszy sposób na poprawę snu. 

Nauczę się języka obcego 

Jeśli postanowisz w nadchodzącym roku rozszerzyć znajomość języków, wybierz język, który będziesz miał szansę użyć. Koreański jest bardzo interesujący, ale jeśli nie wybierasz się do Korei, wybierz lepiej jakiś inny język. 

Przy wyborze kursu i podręczników weź pod uwagę sposób nauki. Jeśli lepiej zapamiętujesz obrazki, istnieją podręczniki i kursy z mapami myśli. Jeśli potrzebujesz przede wszystkim słyszeć język, wybierz kurs z native speakerem i podejściem indywidualnym. 

Jest wiele aplikacji, które oferują naukę przez zabawę. Używa ich mnóstwo osób na całym świecie. Jeśli czujesz, że Twoje zdolności zapamiętywania słabną, zainwestuj w wysokiej jakości suplementy diety, które pomogą Ci zoptymalizować procesy pamięciowe.