Przejdź do głównej zawartości

Parę słów o naszej firmie...

25.08.2015

notino.pl

Przeczytasz w 3 minuty

Historia naszej perfumerii internetowej sięga 1998 r., kiedy to w Czechach Pan Michał Zámec założył swój pierwszy sklep internetowy. Ciekawostką jest, że początkowo skupiał się na elektronice, a sprzedaż perfum była tak naprawdę eksperymentem, który jednak okazał się tak udany, że wkrótce właściciel skupił się wyłącznie na tym obszarze. W późniejszym czasie stopniowo poszerzano ofertę o kosmetyki, akcesoria do pielęgnacji i makijażu, urządzenia do stylizacji włosów itd. Początkowo Pan Zámec prowadził firmę z jednym współpracownikiem, ale firma rozwijała się w tak szybkim tempie, że stopniowo zatrudniani byli kolejni pracownicy i obecnie jest nas już około 450.

Kolejnym etapem było wejście firmy na rynki zagraniczne. Pierwsze kroki skierowano do Słowacji. W Polsce otworzono sklep internetowy pod nazwą notino.pl w 2004 r.
W wyniku rozwoju firmy zmianie uległa również forma prawna – od 2006 r. firma jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, a jej pełna nazwa brzmi Internet Shop s.r.o.
Obecnie firma Internet Shop s.r.o. prowadzi największą sieć perfumerii intenetowych w Europie Środkowej. Oprócz wspomnianych trzech krajów, firma prowadzi działalność m.in. na Węgrzech, w Słowenii, Bułgarii i Rumunii (w każdym z tych krajów firma działa pod inną nazwą. Związane jest to z tym, że początkowo założyciele firmy nie przewidywali tak dużego sukcesu i ekspansji na rynki zagraniczne, więc dla sklepu wybrali czeską nazwę firmy, której jednak później z oczywistych względów nie można było wykorzystać w innych państwach). Ostatnio firma wkroczyła również na rynek zachodnioeuropejski (Hiszpania, Portugalia) oraz amerykański. Planowane jest otwarcie sklepu internetowego w Wielkiej Brytanii.
Główna siedziba firmy znajduje się w Brnie na ul. Wiedeńskiej 119 (Vienna Point, Vídeňská 119). Tutaj znajduje się m.in. kierownictwo firmy, dział zakupów, dział produktów, dział administarcyjny, dział techniczny, dział marketingu oraz dział obsługi klienta. Ponadto w Rajhradzie, miejscowości usytuowanej niedaleko od Brna, mamy niedawno wybudowane, nowoczesne centrum logistyczne. W Czechach znajdują się cztery punkty odbioru – dwa w Pradze, jedno w Brnie (są tam także sklepy stacjonarne) i jedno w Ostrawie, a w Słowacji jedno – w Bratysławie. W Polsce mamy na razie dwa punkty odbioru – w Krakowie oraz w Warszawie, a od niedawna również dział obsługi klienta.