Projekty modowe Niny Ricci zawsze odzwierciedlały elementy kobiecości, wyrafinowania i prostoty. Jej dom mody haute couture już od 1932 roku zdobi ulice Paryża, przyciągając Paryżanki doskonałym krojem i wysokiej jakości materiałami. Projektantka wraz z synem szybko uzupełniła swoje kolekcje o zapachy Nina Ricci, które do dzisiaj stanowią istotny element tożsamości tej francuskiej marki.
Pierwsze perfumy Nina Ricci Coeur Joie powstały już w roku 1946, natomiast drugi zapach, L’Air du Temps, przetrwał próbę czasu i kaprysy mody, pozostając w sprzedaży od 1948 roku. Esencja, kryjąca się w słynnym flakonie zwieńczonym kryształową gołębicą uosabiającą miłość oraz wolność, stała się kultowym zapachem tej marki. Jego popularność przyczyniła się do umocnienia międzynarodowego sukcesu domu mody i do dziś pozostaje niewyczerpanym źródłem inspiracji dla całej jego twórczości oraz dla innych perfum Nina Ricci.
cały tekst