Wyrafinowana i dyskretna elegancja – tak można opisać dom mody Guy Laroche. Francuski projektant Guy Laroche otworzył paryski dom mody w roku 1957, oferując damską odzież w stylu haute-couture, ale w praktycznym wydaniu i do noszenia na co dzień. Jego główną ideą i celem było wyzwolenie tradycyjnie zasznurowanej kobiecej mody i sprawienie, że noszenie odzieży stanie się komfortowe. Projekty Guy Laroche'a oscylowały pomiędzy minimalizmem a uwodzicielskim charakterem.
Pierwsze kolekcje charakteryzowały się subtelnym wyrafinowaniem i powściągliwą elegancją, późniejsze były już bardziej kobiece, radosne i młodzieńcze. Jego projekty płaszczy i sukienek koszulowych do dziś stanowią podstawę kobiecej garderoby.
W 1957 roku na kilka lat z domem mody Guy Laroche związał się Azzedine Alaia, w latach 1955-1958 dla marki pracował sam Valentino, natomiast Issey Miyake projektował dla Guy Laroche w latach 1966-1968.
W 1966 roku marka Guy Laroche wprowadziła na rynek damskie Guy Laroche Fidji, inspirowane wyspami Pacyfiku. W 1982 roku światło dzienne ujrzała zmysłowa i intensywna w swoim charakterze męska woda toaletowa Drakkar Noir, która uosabia siłę, śmiałość i emocjonalność.
Dom mody Guy Laroche obsługiwał tak intrygujące klientki jak Jane Fonda, Faye Dunaway i Mireille Darc. W roku 1987 rząd francuski odznaczył Guya Laroche'a Orderem Legii Honorowej. Po śmierci Guy'a Laroche'a w 1989 r. kierownictwo twórcze nad domem mody przejęło kilku projektantów, w tym Michel Klein czy Alber Elbaz. W roku 2007 dyrektorem kreatywnym został Marcel Marongiu.
cały tekst