Marka Durex przyczynia się do zdrowszego i bardziej satysfakcjonującego życia seksualnego ludzi na całym świecie już od 80 lat. W ciągu tego czasu firma zyskała ogromne doświadczenie, a jej produkty osiągnęły maksymalną jakość. Obecnie marka Durex jest przodującym producentem prezerwatyw, a jej produkty sprzedawane są w ponad 150 krajach świata. Poza prezerwatywami asortyment marki obejmuje wysokiej jakości żele lubrykacyjne wzmacniające doznania seksualne.
Filozofią marki Durex jest oferowanie ludziom maksymalnego zadowolenia ze współżycia seksualnego przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony zdrowia ludzkiego. Firma Durex czesto współpracuje ze specjalistami w dziedzinie opieki zdrowotnej oraz z różnymi organizacjami, włącznie ze Światową Organizacją Zdrowia, UNAIDS i Funduszem Ludnościowym ONZ.
Celem firmy Durex jest wsparcie zdrowia seksualnego oraz podniesienie wagi stosowania prezerwatyw jako skutecznej ochrony przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Nazwa Durex to skrót trzech słów, które oznaczają trzy podstawowe cechy produktów marki: DUrability (trwałość), Reliability (niezawodność) a EXcellence (doskonałość).